Хижа Узана - местността Люляците - 5 часа

В началото маршрутът следва този за хижа Мазалат. След хижа Партизанска песен, където пътеката се отделя на запад за Мазалат, се продължава по асфалтовия път, който стига до местността Осеникова поляна. Оттам продължава горски път. След стръмно спускане се стига до Люляците. Маршрутът е със средна трудност, а маркировката е синя.

Гледка от поляната към Исполин и БакаджикХижа Узана - град Габрово - 4 часа

Маршрутът започва по асфалтовия път от Узана за Габрово. Малко след чешмата "Дядо Георги" вляво от пътя се отделя пътека, маркирана със синьо, която се спуска, пресичайки неколкократно пътя. По-надолу тя преминава по поляните над селата Стомонеци, Зелено дърво, Малуша и Баевци. Над село Малуша се открива панорамна гледка към язовир "Христо Смирненски", Моровешките скали и скалите на Витата стена. Малко по-надолу пътеката се разделя на две - синята маркировка води към кв. Хаджицонев мост в Габрово, а зелената - към кв. Недевци. Маршрутът е със средна трудност.

Хижа Узана - село Ясеново - 4,30-5 часа

Село Ясеново се намира в подножието на планината, на юг от местността Узана. От хижата се слиза по асфалтовия път до големия завой, където пътят завива към обръщалото на автобусите. Оттук се тръгва по пътеката наляво. Има синя маркировка. Пътеката се спуска към Ясеново, като през част от времето се движи покрай рекичката Узун дере. На мястото, където рекичката се влива в по-голямата река Лешница, се намира Къркелановият мост. Оттам се завива наляво и се хваща пътя, който идва от местността Крачана. Пътят върви покрай река Лешница и стига до Ясеново.

До селото може да се стигне и по по-живописния, но и по-труден маршрут, който подсича връх Исполин. След като стигнете до местнотта Карамандра, заобиколете връх Исполин от изток. Пътеката минава през местността Трите гроба и заобикаля връх Чифут (Оструша). След това започва стръмно спускане надолу, успоредно на Къзаланското дере. Това е така наречената Химитлийска пътека.